پنجاه سال عبادت

مرجع وصیت نامه و دست نوشته شهدا

وصیت نامه یک آقا زاده

بسم الله القاصم الجبارین

«رب اشرح لی صدری و یسرلی امری و احلل عقده من لسانی یفقهوا قولی » صدق الله العظیم

شهادت می دهم که هیچ خدایی جز «الله » نیست و او، واحد است و شریکی ندارد و شهادت می دهم که گذر زمان حق است و در ساعات آینده نیز هیچ شک و تردیدی نیست.

درود و سلام بر اشرف مخلوقات خدا، محمد و خاندان مطهرش . سلام برتمامی انبیا و فرستادگان و راستگویان و اوصیا خدا. سلام بر بانوی بزرگوارم حضرت فاطمه زهرا. سلام بر آقا و سرورم اباعبدالله و بر روح مطهر فرزندان و یارانش . سلام بر حضرت قائم ، حجت منتظر (عج ). سلام بر روح مقدس امام خمینی . سلام بر امام و رهبر بزرگ ، سید علی خامنه ای . سلام بر رهبر امت حزب الله . سلام بر سید شهیدان مقاومت اسلامی ، سید عباس موسوی و شیخ شهیدان مقاومت ، شیخ راغب حرب . سلام بر شهدای اسلام و شهیدان مقاومت اسلامی . سلام بر مجاهدین و رزمندگان دلیر. سلام بر اهالی پایدار و مقاوم جنوب و بقاع غربی لبنان . سلام و رحمت خداوند و برکات او بر همه شما.

حمد و ستایش خداوند که ما را بر دینش هدایت کرد و از شیعیان امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع )، و از دوستداران بانوی کوثر، فاطمه زهرا ـ که برترین درودها و سلام ها بر او باد ـ و از پیروان و دوستداران قلبی رسول خدا(ص ) و امام حسن و امام حسین (ع )، جوانان اهل بهشت قرار داد. از خداوند مسئلت دارم که آنان را شفیع ما و همه مسلمانان در روز قیامت قرار دهد.

متن کامل وصیت نامه در ادامه مطلب.

پس از سلام و درود، وصیت نامه خویش را برای شما می نویسم:

به لطف و یاری پروردگار، اکنون یکی از مجاهدین مقاومت اسلامی هستم و با هدف آزادی و دفاع از دین خداوند متعال و حفظ حرمت دین ، به این جمع پیوسته ام . از خداوند طلب می کنم که شهادت در راهش را روزِی من گرداند.

ستایش خدایی که مرا موفق گردانید تا پس از کسب رضایت پدرم مبنی بر ترک درس و تحصیل ، برای پیوستن به واحدهای مجاهدین مقاومت اسلامی به این سعادت دست پیدا کنم و یکی از رزمندگان و جهاد کنندگان امت حزب الله باشم . خدا را شاکرم که مرا پذیرفت تا به این سعادت نائل شوم که در ارتفاعات و کوه های عظیم «ملیتا»، «صافی »، «عقماته » و «لویزه » از پرچم دین و ولایت و امت مسلمان و از کودکان و پیران و همه مردم مظلوم دفاع کنم و بتوانم در برابر دشمنان خدا و مردم ، این جرثومه فساد، رژیم صهیونیستی، به قیام واجب برخیزم و از دو راه پیروزی ِ با عزت و شهادت در راه خدا، به یکی نائل شوم.

پدر عزیزم ! آقا و سرورم ، مولا و امینم ، رهبر، استاد و مرشدم.

سلام بر تو که هم پدرم بودی ، هم سرورم ، هم رهبرم و هم امینم . سلامی از صمیم قلب بر شما می فرستم.

سلام بر تو از آن هنگام که زاده شدی ، رشد کردی ، قیام کردی و آن هنگام که می نشینی و آن هنگام که قرائت می کنی ، هنگامی که سخن می گویی و خطبه می خوانی ، هنگامی که می خوابی و هنگامی که برمی خیزی . سلامی از اعماق وجودم بر تو باد. سلام و اشتیاق قلبی ام بر تو که عطر پیامبر از وجودت به مشام می رسد.

پدرم ! همانا تو مرا تربیت کردی ، آموختی و ارشادم کردی ؛ و ان شاءالله با حسن ظن تو، در آینده نیز همین گونه خواهم بود.

پدرم ! شما را فقط به دعا سفارش می کنم و از شما درخواست دارم که روز قیامت شفیع من باشی ؛ روزی که انسان از پدرش ، صاحب و فرزندش فرار می کند.

ملتمسانه و خاضعانه از شما خواهش دارم و برایتان دعا می کنم . دعا برای حفظ رهبری مقاومت اسلامی و امت حزب الله . این دعای خاص برای مجاهدین مقاومت اسلامی ، بر پا دارندگان مجد و عظمت و پیروزی ، برای این است که خداوند جهاد در راهش را توفیقشان داده . همه آنان را سفارش می کنم و خواهش دارم و التماس دعا دارم ؛ دعایی خالصانه برای ولی امر مسلمین، حضرت آیت الله خامنه ای ، و سفارش می کنم که همچنان از او حمایت و پشتیبانی معنوی ، روحی و جانی داشته باشید که این حمایت ، نه نیاز او، که برای خودتان است.

پدر عزیزم ! از تو خواهش می کنم که مرا ببخشی و حلالم کنی . همچنان التماس می کنم که حلالم کن ، حلالم کن ، حلالم کن ! ای مولا و سرورم.

ـ مادر عزیزم ! سلام و درود خداوند باریتعالی بر تو باد.

ای کسی که سرپرستم هستی و هر روز صبح برای توفیقم دعا می کنی ! و مرا ثبات قدم و ادب آموختی . از تو خواهش می کنم که مرا حلال کنی و به هیچ وجه در سوگم لباس سیاه بر تن نکنی و محزون و غمناک نشوی ، بلکه برای تمامی شهدای اسلام سیاه بپوشی . به شما وصیت می کنم که صبور باشید و مهر و شکیبایی خویش را از یاد نبرید همان گونه که شما را به صله رحم وصیت می کنم.

ـ خواهر و برادران عزیزم.

جواد، زینب و محمدعلی . سلام و رحمت و برکات خداوند بر شما عزیزان . شما را به تقوای الهی در کارهایتان سفارش می کنم و اینکه سعی کنید که بیش از پیش به خداوند نزدیک شوید و به اولیاء خدا و ائمه اطهارش ـ که برترین و بالاترین درودها بر آنان باد ـ توسل جویید.

از شما عزیزان می خواهم که خالصانه برای خدا دعا کنید که معاصی ، گناهان و اعمال غیر صالحتان را ببخشد و قلوبتان را مطهر گرداند و در قلبتان عشق خدا و تقوا را بکارد. همگی شما را هم به مداومت بر تلاوت قرآن مجید، و زیاد خواندن زیارت نامه انبیا و پرهیزکاران و همچنین خواندن زیارت وارث وصیت می کنم . به خصوص زیارت عاشورا را هر روز بخوانید که در آن منافع بسیاری نهفته است . زیارت عاشورا را بخوانید و ثواب آن را به ارواح شهدای اسلام و مقاومت اسلامی هدیه کنید.

برای آزادی اسرای اسلام و پیروزی و رستگاری مستضعفین روی زمین ، و اعتلای کلمه حق که «لا اله الاالله ، محمد رسول الله ، علی ولی الله » است ، دعاکنید.

از خداوند مسئلت دارم که پدر همواره از شما راضی باشد و اعمال شما نیز در جهت کسب رضایت او باشد، خدای ناکرده او را ناراحت و عصبانی نکنید که پدرمان نزد امام قائد، سید علی خامنه ای و امام منتظر حضرت قائم (عج )، جایگاهی عظیم ، شأنی برجسته و درجه ای بسیار عالی دارد.

در آخر، همگی تان را به عمل صالح با نیّتی خالص برای پروردگار توصیه می کنم.

ـ آشنایان عزیزم.

سلام و رحمت و برکات الهی بر شما باد. این وصیت نامه را با هدف حلالیت طلبی و عذر خواهی از شما می نویسم . شما را به صبر و پرهیز از محرّمات الهی وصیت می کنم و اینکه در تمامی مراحل و زمینه های زندگی ، فقط به خدا متکی باشید.

همگی را به دعا برای مجاهدین مقاومت اسلامی و پشتیبانی از آنان سفارش می کنم ؛ چرا که آنان در برابر استکبار متجاوز جهانی قد علم کرده ، و سینه سپر ساخته و ایستاده اند.

به همه تان سفارش می کنم که هر روز زیارت اباعبدالله الحسین (ع ) را بخوانید و همچنین سفارش می کنم که مجالس عزا را برای روح اباعبدالله الحسین در خانه هایتان برگزار کنید، و اینکه لباس سیاه بر تن نکنید و غمگین نشوید و به هیچ وجه در سوگ من اشک نریزید و اگر گریستید، اشک هایتان فقط برای مصائب اهل بیت (ع ) و مصائب حضرت زهرا(س ) باشد و بس . بسیار ذکر خداوند را به جای آورید و بر اولیا و ائمه اش توسل جویید و کلام مقدس آنان را قرائت کنید. برای مجاهدان مقاومت اسلامی ، این مردان عظیم عصر، این حاملان پرچم قمر بنی هاشم حضرت اباالفضل العباس (ع )، اینان که وارثان شجاعت امیرالمؤمنین علی (ع ) و مشت های حسینی ، پیشانی های بلند و چشم های پاک با کلمات حق و روحیات عالی همچون اهل بیت (ع ) هستند.

در آخر دست های مطهرتان را می بوسم و از شما خواهش دارم که مرا حلال کنید و هر آنچه را که از جانب من بر شما بدی رفته است ببخشید و از من با خوبی ، عمل صالح و نیکی یاد کنید.

ـ برادران مجاهدم در مقاومت اسلامی.

برادران مجاهد، بسیار زیاد از خداوند تمنا و خواهش کردم که بتوانم درکنار شما و در خدمتتان باشم . در خدمت شما مردان الهی.

سلام بر شما دلیر مردان ، روزی که زاده شدید و روزی که شهید می شوید.

سلام بر خاک مقدسی که قدم های مبارک شما بر آنجا نهاده شد و از خونتان سیراب گشت ؛ همچون خاک تشنه کربلا که از خون اباعبدالله الحسین (ع ) سیراب شد و دائماً ندا می دهد: این زمین از خون حسین و یارانش بود که مقدس و رستگار شد.

ای مردان ، مردان سازنده مجد، عزت و کرامت امت ، امت محمد بن عبدالله ، امت علی و زهرا. و ای برپادارندگان پرچم عزت و پیروزی و پرچم حق و عَلَم ِ اسلام ناب محمدی ، فجر با صوت گلوله های شما، و صبح با ندای خون حسینی ِ شما طلوع می کند، و زمین از خون شما سیراب خواهد شد.

نورانیت خورشید، تلالوی شماست و زیبایی طبیعت از جمال و زیبایی تان.

سلام بر ارواح مطهرتان که به سوی آسمان و ملکوت اعلی عروج می کند. سلام بر ارواح مطهرتان که همچون اهلبیت پیامبر، عاشق شهادتید. ای برپا دارندگان مجد و پیروزی امت محمد و علی . ای حاملان پرچم اسلام ، بیرق اباالفضل العباس . ای پیروان حیدر، و ای فرزندان علی و حاملان ذوالفقار.

ای دلیر مردان ! به شما می گویم که راه ما طریق پر خطر و خار و خاشاکی است . پر است از سختی و مشکلات . هیچ ناراحت و نگران نشوید و کم نیاورید که شما برترین هستید. از شما خواهش می کنم بر آنچه خداوند متعال به امت ارزانی داشته و آن عمل صالح است ، پایدار بمانید و دین امت را زنده گردانید، که این امت ، دشمن اسرائیل و برپا دارندگان پرچم حق و درهم کوبندگان و خوار کنندگان پرچم ذلت ، ننگ و ظلم و استکبار هستند.

همچنان با روحیه ای عالی پیش بروید و همواره صالحانه راه را ادامه بدهید و دشمنان غاصب و متجاوز را خوار گردانید؛ دشمنی که به کوچک و بزرگ رحم نمی کند. بر عمل جهادی و مبارزه خویش پایدار بمانید که با این اعمال ، روحیات شما بالا می رود و معنویت و اخلاق را برای مردم ، و صبر و استقامت را همچون کوه ها برایشان به ارمغان می آورد.

برزمید و استوار باشید و در قله های افتخار بر مواضع دشمن صهیونیستی هجوم ببرید. نکند قدرت سلاحشان شما را بترساند و مرعوبتان سازد؛ چرا که شما سلاح «الله اکبر» دارید و قدرت ذوالفقار در کفتان است.

از شما عزیزان می خواهم که با وجود تمامی مشکلات و سختی ها، این طریق الهی را ترک نکنید و خدایی ناکرده با دیدن مصائب و مشکلات ، از این کار حسینی دوری بجویید.

همگی شما برادران مجاهد را به صبر و بردباری سفارش می کنم . شما خوب می دانید که اگر سختی می کشید، همه برادرانتان این درد را می کشند، پس دست هایتان را ملتمسانه رو به آسمان بالا برید و فریاد زنید: یا فاطمه الزهرا.

ای برادران ! با وجودی که این راه بسیار صعب و پر خطر است ، ابداً آن را ترک نکنید و همواره از کودکان ، پیران و همه مظلومان دفاع کنید. به شما توصیه می کنم که سخنان و کلام رهبر حزب الله را به خوبی گوش کرده و به آن عمل کنید، و از تکلیفی که حضرت امام خامنه ای و دبیر کل حزب الله لبنان، جناب سیدحسن نصرالله بر دوشتان گذاشته اند، به خوبی مراقبت و حمایت کنید، که اطاعت شما از آنان ، اطاعت از امام حجت مهدی منتظر است.

شما را به مداومت در عمل صالح و خالصانه برای خداوند سفارش می کنم و اینکه با توسل به او یا ائمه اطهار مخصوصاً حضرت زهرا(س ) به آن نزدیک شوید.

به شما سفارش می کنم که زیارت عاشورا، زیارت وارث و بعضی آیات خاص قرآن را هر روز و یا در حد توان خود بخوانید و ثواب آن را به روح شهدا بفرستید، آنانی که دوستشان داشتید و یاران این راه بودند. آنانی که هیچگاه قلب هایمان فراموششان نخواهد کرد؛ حتی با گذر ایام و حتی اگر سختی ها و دوران سیاه بر شما فائق آید.

از شما خواهش دارم که مرا حلال کنید و عذر می خواهم و التماس دارم که در دعاهای خویش ، مرا فراموش نکنید.

ابوحسن

سید هادی نصرالله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *